Profiles


Melita Vanessa Vega Auquilla

Communications.,Sustainability.,CSR/RSE,EFL. CLIL. Translation

0000-0002-6501-4011 0000-0002-6501-4011

mvvega@uazuay.edu.ec

Melita Vanessa Vega Auquilla

Education


  • Magister en Linguistica Aplicada a la Enseñanza del Ingles como Lengua Extranjera, Universidad de Cuenca, Ecuador, 2017
  • Ingeniera de Sistemas, Universidad del Azuay, Ecuador, 2001

Melita Vanessa Vega Auquilla

Communications.,Sustainability.,CSR/RSE,EFL. CLIL. Translation

0000-0002-6501-4011 0000-0002-6501-4011

mvvega@uazuay.edu.ec


Publications

  • The SDGs in sustainability reports among companies in Ecuador, Colombia, and Chile. Contratexto, pág: 117-147 (2023)
    Link: https://doi.org/10.26439/contratexto2023.n40.6440

  • Comunicación y ética empresarial en medio de la crisis del covid-19 (2023)

  • Communicating for the Common Good. The Strategic Approach of Communications for Sustainability in Ecuador, Colombia, and Chile. Palabra Clave, pág: 1-31 (2023)
    Link: https://doi.org/10.5294/pacla.2023.26.4.1

  • Quantitative analysis of the convergence between public relations and sustainability: Application in Ecuadorian, Colombian, and Chilean businesses. Public Relations Inquiry, pág: 241–256 (2022)
    Link: https://doi.org/10.1177/2046147X221081171

  • Vínculo entre responsabilidad social y comunicación en países de América Latina: Estudio aplicado en empresas de Ecuador, Colombia y Chile. Prisma Social, pág: 141-164 (2021)
    Link: https://revistaprismasocial.es/article/view/4480

  • Influencia de la cultura nacional en la gestión de comunicación para la sostenibilidad. Cuadernos.info, pág: 184-210 (2020)
    Link: https://doi.org/10.7764/cdi.47.1859

  • Comunicación para la sostenibilidad en empresas de Colombia, Chile y Ecuador (2020)

  • La evolución del inglés como lengua franca, su enseñanza y aplicación en los negocios. UDAAKADEM, pág: 93 - 114 (2019)
    Link: https://doi.org/10.33324/udaakadem.v1i3.204

  • Challenges in the Implementation of CLIL in Higher Education: From ESP to CLIL in the Tourism Classroom. Latin American Journal of Content and Language Integrated Learning, pág: 144-176 (2019)
    Link: https://doi.org/doi.org/10.9452/laclil.2019.12.1.7

  • MOOCs in Ecuador: An overview of courses from a Latin American Perspective. E-scrita, pág: 152-165 (2018)
    Link: https://revista.uniabeu.edu.br/index.php/RE/article/view/3414

  • Analysis of Public Relations Management as a Sustainable Pillar in Ecuadorian Organizatins in Different Contexts (2017)