Profiles


Mateo Fernando Coello Salcedo

Renewable sources in road transportation, tailpipe emissions, sustainable mobility and transportation,

0000-0003-1379-8026 0000-0003-1379-8026

mfcoello@uazuay.edu.ec

Mateo Fernando Coello Salcedo

Education


  • Magister en Planificación y Gestión Energética, Universidad de Cuenca, Ecuador, 2013
  • Ingeniero en Mecanica Automotriz, Universidad del Azuay, Ecuador, 2010

Mateo Fernando Coello Salcedo

Renewable sources in road transportation, tailpipe emissions, sustainable mobility and transportation,

0000-0003-1379-8026 0000-0003-1379-8026

mfcoello@uazuay.edu.ec


Publications

  • La ciudad se mueve así Estado del arte de la investigación sobre movilidad urbana en Cuenca (2024)

  • Automatic estimation of demand matrices for universities through mobile devices. 2020 IEEE ANDESCON, pág: 1-6 (2020)
    Link: https://ieeexplore.ieee.org/abstract/document/9272071

  • ACCIONES SOLIDARIAS CON LOS DAMNIFICADOS DEL TERREMOTO ECUADOR–2016. Teorías, enfoques y aplicaciones en las Ciencias Sociales , pág: 13-28 (2018)
    Link: https://doi.org/PPI200902LA3239

  • Analysis of power losses in Z-SiC current source inverter, using technique of modulation PWM and high frequency. Proceedings of the 2016 IEEE ANDESCON, pág: 4 (2017)
    Link: https://doi.org/10.1109/ANDESCON.2016.7836274

  • Comparative Analysis of Control Techniques in Drive Systems for Electric Motorcycle.. 6th International Youth Conference Proceedings on Energy 2017, pág: 4 (2017)

  • Implementation of electric motorcycle case of study: Cuenca-ecuador. IEEE Xplore, pág: 1-6 (2017)
    Link: https://doi.org/10.1109/CONIITI.2017.8273319

  • Control drive for SMPMSM in CSI converter with SiC devices. IEEE Xplore, pág: 1-6 (2017)
    Link: https://doi.org/10.1109/CONCAPAN.2017.8278503

  • Control drive for SMPMSM in CSI converter with SiC devices . (CONCAPAN XXXVII) , pág: 1-6 (2017)
    Link: https://doi.org/10.1109/CONCAPAN.2017.8278503

  • Implementation of a System Plug-in a Conventional Hybrid Vehicle and Improve EV Condition With an Extra Set of Batteries and Electronic Control. 2016 IEEE Transportation Electrification Conference and Expo, Asia-Pacific (ITEC Asia-Pacific), pág: 167-172 (2016)
    Link: https://doi.org/10.1109/ITEC-AP.2016.7512942

  • Estimated Energy Demand by 2030 the Fleet of Province Azuay Based 2013 through Software LEAP (Long Range Energy Alternatives Planning System), Cartagena . (2016).

  • ANÁLISIS MATEMÁTICO DEL FUNCIONAMIENTO DE LA PILA DE COMBUSTIBLE DE HIDRÓGENO PARA UN MOTOR ELÉCTRICO, Cuenca . (2015).

  • DISEÑO Y CONSTRUCCIÓN DEL SISTEMA DE REGENERACIÓN DE ENERGÍA Y ACUMULACIÓN POR SUPERCONDENSADORES PARA UNA BICICLETA., Quito. (2015).

  • El Vehículo Eléctrico Análisis de su Infraestructura de Carga y su Integración a una Smart Grid, Quito. (2015).

  • ESTUDIO DE LA RED CAN EN VEHÍCULOS CONVENCIONALES E HÍBRIDOS, CON EL PROPÓSITO DE REALIZAR UN DIAGNÓSTICO ACERTADO TOMANDO COMO BASE SU PROTOCOLO DE COMUNICACIÓN., Cuenca . (2014).