Research Interest: I am interested in working with children and adolescents, child and adolescent disorders, at the moment I am researching positive parenting skills.
Academic Fields:
Clinical Psychology, Educational Psychology & School Counseling
ASISTENTE PEDAGOGICO CON MENCION EN EDUCACION DE LA NIÑEZ Y JUVENTUD EN RIESGO, UNIVERSIDAD POLITECNICA SALESIANA, ECUADOR, 1998
MASTER EN PSICOPATOLOGIA INFANTOJUVENIL, UNIVERSITAT AUTÓNOMA DE BARCELONA, ESPAÑA, 2000
PSICOLOGO CLINICO INFANTIL, UNIVERSIDAD DEL AZUAY, ECUADOR, 1996
DOCTORA EN PSICOLOGIA DE LA SALUD Y PSICOLOGIA SOCIAL, UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DE BARCELONA, ESPAÑA, 2003
Miembro honorario del Colegio de Psicólogos del Perú, en mérito a mi destacada trayectoria profesional e invaluable aporte al desarrollo de la Psicología a nivel internacional. (2018)
Universidad Nacional "Federico Villarreal"
EL consejo Universitario ha otorgado la Distinción de Docente Visitante. Entrega de Diploma con todos los honores, insignias y privilegios. (2018)
Experiencias e investigaciones en contextos educativos. : Experiencias e investigaciones en contextos educativos. (2022)
Intervenciones Psicológicas y Virtualidad: Retos de la presencia-ausencia en tiempos de la pandemia” : Intervenciones Psicológicas y Virtualidad: Retos de la presencia-ausencia en tiempos de la pandemia” (2022)
Investigación Educativa en Contextos de Pandemia: Investigación Educativa en Contextos de Pandemia (2021)
Funciones ejecutivas en escolares ecuatorianos con dislexia: Funciones ejecutivas en escolares ecuatorianos con dislexia. Investigaciones en Neuropsicología y Salud Mental , pág: 39-53 (2021)
An Interactive Ecosystem Based on Borda Voting Schemes and Serious Games to Support the Discovery of Aggressiveness and Inhibition Traits on Scholar Children: An Interactive Ecosystem Based on Borda Voting Schemes and Serious Games to Support the Discovery of Aggressiveness and Inhibition Traits on Scholar Children. 28Th international Conference on Electronics Communications and Computers, CONIELCOMP 2018, pág: 110-117 (2018) Link: 10.1109 / CONIELECOMP.2018.8327185
Inclusión, discapacidad y educación. Enfoque práctico desde las Tecnologia Emergentes: Inclusión, discapacidad y educación. Enfoque práctico desde las Tecnologia Emergentes (2017)
Intelligent nano-worlds: a new ICT based tool for mental health care of children living under social vulnerability.: Intelligent nano-worlds: a new ICT based tool for mental health care of children living under social vulnerability.. Advances in Intelligent Systems and Computing 482, pág: 403-412 (2017) Link: 10.1007/978-3-319-41652-6
An intelligent ecosystem to support psychological evaluation and intervention of children under social risk: towards graphics design validation and new findings.: An intelligent ecosystem to support psychological evaluation and intervention of children under social risk: towards graphics design validation and new findings.. CACIDI 2016 Congreso Argentino de Ciencias de la informatica y Dessarrollo de investigacioón, pág: 109-118 (2016) Link: 10.1109/CACIDI.2016.7785988
Avances y Aplicaciones de sistemas inteligentes y nuevas tecnologías: Avances y Aplicaciones de sistemas inteligentes y nuevas tecnologías (2016)
An intelligent ecosystem to support the psychological diagnosis and intervention of children under social vulnerability: An intelligent ecosystem to support the psychological diagnosis and intervention of children under social vulnerability. PROCEDING of SPIE 11th International Symposium on Medical information Processing and Analysis, pág: 109 -119 (2015) Link: 10.1117/12.2211490
Riesgo Social de los actores educativos que no permite el desempeño escolar: Riesgo Social de los actores educativos que no permite el desempeño escolar. MASKANA, pág: 1-13 (2014) Link: https://doi.org/10.18537/mskn.050101